Optimaliseer je conversies.
Betere leads, hogere omzet en lagere acquisitiekosten realiseren? Dat doe je met CRO! Ontdek hier alles over het optimaliseren van jouw website conversies. Zet hier jouw volgende stap.
De verschillende soorten CRO komen aan bod, evenals de toepassing ervan.
Lees verder.Hoe verbeter je die conversieratio eigenlijk? Check het proces voor succes.
Lees verder.De ultieme gids voor CRO
Wat is CRO?
Conversion rate optimization, of CRO, is het proces van het verbeteren van je website om het aantal leads dat je wilt genereren te vergroten. CRO wordt bereikt door contentverbeteringen, split-testen en workflowverbeteringen. Optimalisatie van de conversieratio resulteert in goed gekwalificeerde leads, hogere inkomsten en lagere acquisitiekosten. Het is een methode die data, consumentenpsychologie en de feedback van gebruikers gebruikt om het resultaat van een website te verbeteren.
Met conversie optimalisatie meer bezoekers in klanten veranderen
Wat is conversieratio en hoe kun je je conversieratio berekenen? Een conversieratio is het percentage bezoekers dat een gewenste actie voltooid. Dit kan bijvoorbeeld het bestellen of kopen van een product zijn, maar ook het afnemen van een dienst, aanmelden voor een nieuwsbrief, het invullen van een contactformulier of het downloaden van een whitepaper. Een hoge conversieratio betekent dat je website goed is ontworpen, effectief is opgemaakt en aantrekkelijk is voor je doelgroep. Een lage conversieratio kan daarentegen het gevolg zijn van verschillende factoren die verband houden met de prestaties of het ontwerp van je website. Denk bijvoorbeeld aan trage laadtijden, een gebroken formulier of een kopie die de waarde van het aanbod niet overbrengt.
Hoe verhoog ik mijn conversieratio?
Conversie optimalisatie onderscheidt zich van andere werkwijzen door alle ideeën eerst te valideren. Dit houdt in dat de ideeën continu worden getest voordat ze pas definitief worden gebruikt.
Conversie optimalisatie is wel meer dan alleen je website verbeteren. Je vertrouwt niet meer blindelings op het onderbuikgevoel, maar op het onderbouwen hiervan voordat je een bepaalde actie doorvoert.
Wat is een gemiddelde conversieratio?
Een gemiddelde conversieratio is een meetwaarde die aangeeft hoeveel bezoekers van een website of marketingcampagne daadwerkelijk overgaan tot een gewenste actie, zoals een aankoop, inschrijving of download. Het wordt berekend door het aantal conversies te delen door het aantal bezoekers en wordt gebruikt om de effectiviteit van een website of marketinginspanningen te evalueren en verbeteringen aan te brengen.
Maar is er dan sprake van een gemiddelde? Dit is een vraag die simpel lijkt, maar in de praktijk van verschillende factoren afhankelijk is. Zo verschilt de gemiddelde conversieratio per land, apparaat, browser, weekdag, maand, etc. Ook dien je jezelf af te vragen naar welke periode je kijkt. Zo is de conversieratio van een zorgvergelijker over het hele jaar gemiddeld gezien veel lager dan wanneer je alleen naar de maand december kijkt. Wil jij je conversie verhogen? Zorg dan dat je goed onderzoekt hoe jouw markt in elkaar zit en wat de behoeftes van jouw klant zijn op welk moment.
Verschillende soorten CRO.
CRO kent meerdere vormen om het toe te passen binnen je organisatie.
Met CRO kun je verbinding leggen met:
-
CRO & Marketing
Hier ligt de focus op het optimaliseren van je digitale marketing kanalen, zoals e-mail, display advertenties, SEA, SEO voor zoekmachine optimalisatie en social media. -
CRO & Marketing Strategie
Hier ligt de focus op het optimaliseren van de online marketing strategie en de complete marketing journey; hoe je de klantreis (die vaak bestaat uit het bezoeken van meerdere touchpoints) als geheel kan verbeteren. -
CRO & Digitale Merkactivatie
Optimalisatie van je merkuitingen (zowel digitaal als niet digitaal), waarbij voor het optimaliseren de gewenste merkwaarde of bekendheid meer centraal staat. -
CRO & Website, Webshop of Platform
Hier ligt de focus op het optimaliseren van je digitale kanalen, zoals je website, app of online bestelplatform waarop je bezoeker een bepaalde actie uitvoert.
De juiste strategie voor CRO.
De conversie van je website verhogen is een goede doelstelling voor je organisatie. Hiervoor moet je in het hoofd van je gebruiker treden en je website analyseren. We leggen je uit hoe je stap voor stap tot een goede conversieratio strategie komt en hoe je deze optimalisaties in jouw bedrijf kunt testen en implementeren.
Stap 1: Luister naar je doelgroep.
Je hebt al alle kennis van jouw website en weet precies waar alles te vinden is, maar vindt iemand die hiermee niet bekend is ook de relevante informatie? Het is belangrijk om goed naar je doelgroep te luisteren en middels bijvoorbeeld user testing erachter te komen hoe jouw doelgroep een bepaalde pagina zoekt of een bepaald doel behaalt op jouw website.
Stap 2: Maak de website niet voor jezelf maar voor jouw gebruiker.
Bij het maken van content zijn we geneigd deze perfect te maken naar de huisstijl en in lijn met de rest van de marketingkanalen, maar is dit ook de lijn die jouw gebruiker mooi en prettig vindt? Klantbeleving moet op plaats 1 staan om het beste resultaat te willen behalen. Voeg daarom sociale elementen toe aan je website, waarmee je jouw website meer menselijk maakt.
Stap 3: Zorg voor een overzichtelijke menustructuur.
Een bezoeker zal over de website navigeren en alle relevante informatie bij elkaar willen verzamelen. Het is daarom van belang dat je bezoekers enkel te zien krijgen wat voor hen belangrijk is:
-
Verwijder alle tekst die overbodig is;
-
Voeg meer beeldelementen toe;
-
Maak duidelijke categorieën en geef ze een centrale positie op de website;
-
Houdt de navigatiestructuur op iedere pagina hetzelfde;
-
Verbeter de zichtbaarheid van je hyperlinks.
Stap 4: Zorg voor call-to-actions.
Kies daarbij ook voor de juist plekken voor jouw call-to-actions. Je CTA-button wil je misschien wel prominent bovenaan de pagina hebben, zodat de bezoeker direct weet waar hij/zij aan toe is. Een tekst-CTA past misschien wel weer beter wat verder onderaan je pagina. Test hiermee en kijk wat voor jou en je potentiële klanten werkt!
Stap 5: Test-test-test.
Iets wat voor de ene website werkt, kan voor een andere website totaal niet werken. Je hebt wellicht een andere doelgroep, een ander product of de bezoekers hebben andere beslissingsmomenten. Dit kan allemaal invloed hebben op de conversie. Test hierom altijd wat het beste werkt voor jouw website en kies het experiment dat de beste resultaten verzorgt. Bij het testen is het van belang om niet gelijktijdig verschillende elementen te gaan testen. Het is anders niet mogelijk om te bepalen welke wijzigingen voor de stijging of daling in conversie hebben gezorgd.
Waar implementeer je een CRO strategie?
Er zijn vier delen van je website die het potentieel hebben om grotendeels te profiteren van CRO.
1. Startpagina's
Startpagina’s zijn de belangrijkste hoofdkandidaten voor conversie optimalisatie. Naast het maken van een eerste indruk op je bezoekers op jouw website, is de startpagina ook de kans om die bezoekers vast te houden en verder door je website te leiden.
2. De prijspagina
De prijspagina van een website kan voor veel websitebezoekers een belangrijk punt zijn in hun beslissingsmoment. Door conversie optimalisatie toe te passen op een prijspagina kun je bezoekers omzetten in klanten door de prijs intervallen te wijzigen (bijvoorbeeld prijs per jaar versus prijs per maand, maar ook door productkenmerken te beschrijven die aan elke prijs zijn gekoppeld).
3. Een blog
Een blog is een enorme conversiekans voor je website. Naast het publiceren van een doordachte en nuttige inhoud over je branche, kan een blog conversie optimalisatie gebruiken om lezers om te zetten in leads. Het toevoegen van een call-to-action in een artikel kan hierin de conversie stimuleren.
4. Landingspagina’s
Met een doeltreffende landingspagina geef je jouw conversie een boost. Een landingspagina van een evenement kan bijvoorbeeld worden geoptimaliseerd met een video van het evenement van vorige jaar om bezoekers aan te moedigen een bepaalde actie te doen, namelijk zich dit jaar (weer) te registreren.
Nu je weet waar je kunt optimaliseren voor conversies gaan we kijken naar wat de voordelen voor jouw bedrijf kunnen zijn.
De voordelen van CRO.
CRO is een continu proces wat veel tijd kan kosten. Toch zijn de voordelen het waard om mee bezig te gaan. We vertellen je waarom CRO voor jouw organisatie loont. Conversie stijging betekent dat je meer omzet haalt uit hetzelfde aantal bezoekers. Je verhoogt dus de waarde per bezoeker.
-
Je leert je klanten beter kennen door middel van onderzoek. Dit is zeer waardevol. Hoe meer je verdiept in het optimaliseren van je conversie ratio, hoe meer je leert over je klanten. Wat willen ze? Wat hebben ze nodig? Waarom bezoeken ze je site? Maar niet te vergeten: waarom haken je bezoekers af en wat houdt ze tegen om iets te kopen? Wat is de reden dat je bezoeker een bepaalde actie onderneemt of juist niet? Conversie-optimalisatie is de kunst van het beter begrijpen van je klanten door middel van a/b testen, enquêtes, exit polls, gebruikersonderzoek en web analytics. Met als resultaat een stijging in het aantal conversies.
-
Je hebt de mogelijkheid om sneller te groeien dan je concurrenten. Door het vliegwieleffect kan je dankzij economy of scale sneller groeien dan je concurrenten. De combinatie van meer bezoekers, een lagere CPA en meer marge zorgen ervoor dat je een enorme boost kan geven en je marktaandeel kunt vergroten.
-
Je maakt beslissingen op basis van data. Het uitvoeren van experimenten is een belangrijk onderdeel van conversie-optimalisatie. Met a/b testen kijk je naar wat werk en wat niet werkt. Je maakt hierdoor keuzes die niet meer op onderbuikgevoel zijn gebaseerd, maar op basis van de input die je krijgt van je bezoekers.
-
Een betere merkbeleving. Door onderzoek naar waar de knelpunten te vinden zijn op je website kan je ervoor zorgen dit op te lossen. Het voorkomen van een mislukte bestelling zorgt ervoor dat de bezoeker een goede merkbeleving krijgt. Consumenten worden steeds kritischer, ongeduldigere en eisen een perfecte gebruikerservaring. Ze willen vinden wat ze zoeken. Een goede gebruikerservaring kan je business maken, daarentegen kan een slechte ‘m zo breken.
-
Dezelfde bezoekers, meer bestellingen. Wanneer je conversiepercentage stijgt zorgt dit ervoor dat het aantal van je bestellingen toe zal nemen wat resulteert in een stijging van je omzet. Je haalt nu met precies dezelfde bezoekers meer omzet.
Zo doen we CRO.
Hoe verbeter je die conversieratio eigenlijk?
Conversie Ratio Optimalisatie is een proces dat gericht is op het stapsgewijs verbeteren van de conversieratio van een website. Dit stappenplan, bekend als "het proces voor succes", is toepasbaar voor iedereen in de organisatie, van marketeer en UX-designer tot developer van een digitaal platform. Het proces voor succes bestaat uit vier stappen:
Stap 1. Doelen stellen: wat willen we bereiken?
Combineer de doelen van jouw bedrijf met die van de klant
Door het matchen van de doelstellingen van jouw bedrijf met de doelstellingen van jouw klanten creëer je de meeste waarde. Je brengt hierdoor namelijk focus aan op datgene wat voor jouw bedrijf het meest belangrijk is om te groeien en wat voor de doelgroep meest belangrijk is voor het vervullen van een behoefte.
Een goed hulpmiddel hierbij is inzicht in behoeften, wensen, gedrag en ervaringen van jouw doelgroep (bijvoorbeeld dankzij persona’s) en hun customer journey (klantreis). Hiermee kan je namelijk doelgericht de te optimaliseren touchpoints bepalen.
Macro en micro conversies
Bij CRO wordt al snel gedacht aan het verhogen van het aantal transacties of orderwaarde oftewel macro conversies. Maar om tot dit einddoel te komen worden er eerst andere stappen gezet; de micro conversies. Voorbeelden hiervan zijn het aantal pagina’s dat een bezoeker tijdens een sessie bekijkt, artikelen aan de winkelmand toevoegt of als een bezoeker zich inschrijft voor de nieuwsbrief.
Door doelgericht te optimaliseren op micro conversies heb je meer grip op de resultaten. Dit omdat je direct het verband kan leggen tussen datgene wat je aanpast en het resultaat hiervan. Door middel van een zogenaamde ‘goal tree’ kan je het verband tussen de micro- en macro conversies in kaart brengen.
Gebruik van de goal tree
Een goal tree is een handige manier om de juiste doelen te stellen: aan welk(e) micro conversie(s) ga je werken om welk macro doel te behalen?
Hieronder een voorbeeld van een goal-tree, waarin je ziet dat door middel van het optimaliseren van de doorstroom in de checkout (micro-doel), het uiteindelijk effect heeft op de conversie op het aantal transacties, de gemiddelde waarde per bezoeker en uiteindelijk de totale online omzet (macro-doel).
Stap 2. Inzichten verzamelen voor optimalisatie.
Eén van de belangrijkste onderdelen van conversie optimalisatie is de volgende vragen te beantwoorden: Waar gaat het mis en waarom? Waar liggen kansen om extra waarde te leveren en te voorzien in belangrijke behoeften van de doelgroep?
Er bestaan verschillende kwantitatieve en kwalitatieve methoden om hier inzichten over te verzamelen. De methoden variëren zowel in de onderzoeksopzet als in de toepassing: Wat willen we te weten komen en waar gaan we het voor gebruiken? We adviseren om hierin altijd een combinatie te gebruiken voor een volledig en betrouwbaar beeld.
Voorbeelden van kwantitatieve methoden zijn:
-
Web Statistieken geven inzicht in de eigenschappen en gedrag van je websitebezoekers, zoals welke apparaat categorieën worden gebruikt, welke pagina’s worden het meest bekeken, waar haakt men af en hoe gedragen bezoekers zich die vanuit de verschillende kanalen op je website komen?
-
Heat-, klik- en scroll maps geven inzicht in gedrag op de verschillende pagina’s. Op welke onderdelen van de pagina wordt meer en minder geklikt, hoe diep wordt op de pagina gescrold?
-
Online enquêtes worden vaak ingezet om meer inzicht te krijgen in een specifiek knelpunt. Bijvoorbeeld hoe ervaren de gebruikers een (specifiek) touchpoint, behalen de gebruikers hun doel en wat is de reden dat ze het niet halen, waarom verlaten ze de website? Via deze enquêtes kan je ook meteen ideeën van de gebruikers verzamelen hoe je een touchpoint kan verbeteren.
Voorbeelden van kwalitatieve methoden zijn:
-
User testing
Door echte gebruikers te observeren in het gebruik van een website (aan de hand van een aantal opdrachten), kan je inzicht krijgen in hoe de website wordt gebruikt en welke drempels er worden ervaren. Wij zien eigenlijk altijd dat een user test vaak enorme eye-openers en ideeën om een touchpoint te verbeteren oplevert. -
Expert review
Bij de ontwikkeling van een nieuwe website, of als er geen gebruikers direct voorhanden zijn, kan je een expert review inzetten. Naast dat een CRO consultant of specialist de website door de ogen van een gebruiker bekijkt, gebruikt deze theoretische kennis (zoals de website heuristieken van Nielsen) èn de opgedane kennis en ervaring vanuit best-practices om de belangrijkste knelpunten en kansen te spotten.
Stap 3. Verbeteren: formuleren en prioriteren van hypotheses.
Formuleer hypotheses
Na de grondige analyses ga je de oplossingen bedenken hoe je een knelpunt kan oplossen of een gespotte kans gaat invullen. Doorgaans geldt dat hoe beter je analyses zijn, hoe beter de oplossingen zijn omdat deze goed zijn onderbouwd door de inzichten.
De oplossingen worden vertaald naar hypothesen: een onderbouwde aanname over een relatie tussen twee of meerdere variabelen. Deze hypotheses vormen de basis van een data en kennisgedreven cultuur van optimalisatie, want hierdoor ben je niet alleen doelgericht aan het experimenteren en verhoog je de kans op een succesvolle A/B-test, maar bouw je een enorme bak aan kennis op voor de hele organisatie. Hiermee kunnen beslissingen op een veel breder vlak genomen worden op basis van data gedreven inzichten in de plaats van onderbuikgevoel.
Een goede hypothese:
-
vloeit voor uit een doelstelling;
-
is gebaseerd op inzichten (liefst vanuit meerdere bronnen);
-
is toetsbaar (falsifieerbaar);
-
heeft meestal een verklaring in zich gebaseerd op theorie of een inzicht.
Voorbeeld van een hypothese:
In de checkout haakt 20% van de gebruikers af op het formulier invullen en uit de heatmaps blijkt dat bezoekers een aantal velden overslaan. Door het lange formulier met gegevens op te delen in persoonsgegevens en adresgegevens worden het twee korte formulieren. Dit maakt het overzichtelijker (minder foutgevoelig) en zorgt ervoor dat het lijkt alsof bezoekers minder hoeven invullen. Daardoor zullen zij minder afhaken (15%) en vaker hun bestelling afmaken.
Gebruik van psychologische principes en nudging
Om betere oplossingen en verklaringen te formuleren kan je gebruik maken van talloze psychologische principes en nudges (neuromarketing), zoals sociale bewijskracht, sense of urgency of banner blindness. Wij hebben 54 van deze principes samengevat in een kaartspel: de Conversie Booster. Al deze principes zijn ontleend aan onderzoeken van wetenschappers zoals de nobelprijswinnaar Daniel Kahneman, Cialdini en Jacob Nielsen. Voor meer informatie hierover, neem contact met ons op over de mogelijkheden voor een Conversie Booster workshop bij jou op kantoor.
Prioriteren van hypothesen
Nu heb je mogelijk talloze ideeën en oplossingen bedacht en vertaald naar hypothesen, maar waar ga je mee beginnen? Om je hiermee te helpen heb je een aantal methoden om je hypothesen te prioriteren, zoals:
-
Impact/effort matrix
Plot de verschillende ideeën in de matrix met de dimensies veel of weinig impact op het beoogde doel en de effort die het kost om de oplossing te maken en/of door te voeren -
P.I.E.R. prioritering methode
Bij deze methode scoor je (met je team of/of stakeholders) de hypothese op basis van:
– Proof: Wat is de mate van onderbouwing?
– Impact: Heeft de hypothese directe invloed op het doel/de business case? En hoe groot is de kans de je het verschil hiermee gaat maken?
– Effort: Hoeveel effort kost het om het uit en/of door te voeren? En is er draagvlak binnen de organisatie voor deze oplossing?
– Risk: Is de oplossing een risico voor de doelstellingen van het bedrijf?
Stap 4. Experimenteren en valideren: Is de verbetering een succes?
In deze stap ga je kijken of het beoogde doel bereikt wordt. Het is mooi als je hypothese (oplossing) bevestigd wordt, maar een negatief resultaat levert ook zeer veel inzichten en ideeën op die je helpen om verder meer te optimaliseren en vervolg tests te doen.
Methoden van experimenteren en valideren
De meest gebruikte methode voor experimenteren en valideren is A/B-testen. Dit omdat A/B-testen gebaseerd is op een zuivere manier van experimenteren en je veel data uit de test krijgt. A/B-testen zorgen ervoor dat je resultaten betrouwbaar zijn.
Maar, dit is niet in alle situaties mogelijk. Bijvoorbeeld als er niet voldoende verkeer op de webpagina binnenkomt, of als de verwachte kosten om de test te maken veel groter zijn dan de verwachte opbrengsten. Gelukkig zijn er nog een alternatieven voorhanden. Deze kunnen ingedeeld worden in de mate van betrouwbaarheid (hierarchy of evidence).
De meest gebruikte alternatieven voor A/B-testen zijn:
-
Expert review op basis van heuristieken door een CRO expert;
-
User- of prototype testen;
-
Pre-post analyse (vergelijken van de resultaten voor en na de aanpassing).
A/B-testen
Het grote voordeel van A/B-testen is dat je zuiver kan experimenteren bij echte bezoekers, op basis van data en significantie. Dus: de resultaten hebben een hoge betrouwbaarheid! Het andere grote voordeel van A/B-testen (ten opzichte van bijvoorbeeld een pre-post analyse) is dat je de verschillende oplossingen test onder exact gelijke condities. Het effect van externe factoren sluit je dus uit, zoals aanbiedingen van concurrenten, het weer, etc.
A/B-testen is een verzamelnaam voor verschillende manieren waarop je verschillende oplossingen online kan testen. In een ‘simpele’ A/B-test laat je bijvoorbeeld aan 50% van je bezoekers een variant zien en aan 50% het origineel (A variant). Natuurlijk kan je ook meerdere varianten tonen en deel je het aantal bezoekers precies gelijk over het aantal dat je wilt testen.
Hoeveel varianten je kan testen en hoe lang de test moet lopen hangt af van een aantal factoren:
-
het aantal bezoekers op de pagina of uiting die je wilt testen;
-
de bestaande conversie ratio en de verwachte stijging hierin;
-
het aantal varianten dat je wilt testen.
Om dit te berekenen heeft de A/B-test software van onze partner VWO een handige tool: de ab-test-duration-calculator.
Multivariate testen
Een andere vorm van A/B-testen is Multivariate testen. Hier combineer je meerdere elementen in meerdere varianten. Als je bijvoorbeeld 3 elementen wil testen in 3 variaties zouden er 3×3= 9 combinaties ontstaan. Multivariate testen zijn vooral geschikt als een interactie-effect deel uitmaakt van de hypothese. Voorbeeld is een test op een call-to-action, waarin je 3 verschillende kleuren en 3 verschillende teksten wilt testen.
Een andere vorm van experimenteren is het zogenaamd multi-armed bandit testen. Hier is het doel om de meest rendabele variant te vinden en deze aan een steeds grotere groep te tonen. Waar je bij ‘klassieke’ A/B-testen stapsgewijs hypothesen test heb je meer controle op het resultaat. Multi-armed bandit experimenten worden vooral ingezet op winstmaximalisatie en minder op het leren kennen van je klant.
Evalueren en analyseren van je resultaten
Bij het analyseren van je resultaten is het van belang om ervoor te zorgen dat je de juiste conclusies trekt. De bovenstaande A/B-test tools geven je mooie overzichten van de resultaten en geven tevens aan of het verschil (positief of negatief) significant is. Meestal wordt hier een foutpercentage van 0.05 aangehouden, dus bij een significant resultaat heb je een betrouwbaarheid van 95%.
Als je alleen naar deze cijfers kijkt loop je het gevaar dat je iets mist, dus ons advies is om naast een aantal kwaliteitschecks (bijvoorbeeld zijn er geen onbedoelde afwijkingen in je steekproef) altijd verder te analyseren. Segmenteer je resultaten op verschillende elementen, zoals soort bezoekers, device, herkomst van je bezoekers (kijk bij de segmenten die je kiest ook weer goed naar je hypothese). Door deze analyses op segmenten voorkom je namelijk dat je verkeerde conclusies trekt.
Bijvoorbeeld, je hebt overal een positief en significant resultaat, maar uit de analyse blijkt dat een variant wel significant beter op mobiel werkt en niet beter op desktop. Dan kan je op basis hiervan besluiten om een bepaalde verandering alleen op mobiel door te voeren. Verder heb je hiermee een belangrijk inzicht verkregen (namelijk dat een hypothese niet geldt voor desktop). Met dit inzicht kan je weer een nieuwe hypothese gaan maken voor een vervolgtest en zet je zo weer een stap in het verder optimaliseren.
Conversie optimalisatie tools
Er zijn diverse goede tools in de markt die je kan gebruiken voor experimenten zoals A/B-testen om inzicht te krijgen in o.a. je gemiddelde conversiepercentage en je conversie verhogen, zoals:
-
Convert
-
A/Btasty
Hoe werkt dat dan stap voor stap?
1. Expert Review
We identificeren op basis van onze wetenschappelijke kennis, ervaring en best practices welke korte termijn kansen er liggen om de conversie van je website of marketinguiting te verhogen.
2. Je klant leren kennen
Door het opstellen van klantprofielen en Cutomer Journey Mapping krijg je inzicht in je meest waardevolle doelgroep en hun gehele klantreis. Zo bedien je jouw klanten zo relevant mogelijk!
3. Starten met CRO sprint
We brengen de basis op orde, zodat je een structurele aanpak van het verbeteren van de conversie opstelt. In de drie vervolg sprints verbeteren we de UX en voeren we experimenten uit voor direct resultaat.
4. User Testing
We optimaliseren hoe je website of marketinguiting wordt gebruikt en ervaren. Zo zet je de volgende stap in Customer Insights, maar werk je ook aan je Conversie Ratio Optimalisatie.
CRO bij DNZ.
- Uniek volwassenheidsmodel
We werken volgens ons beproefde, datagedreven volwassenheidsmodel. - Experts in CRO
Onze experts richten zich op onderzoek, toepassing en onderhoud van optimalisaties op jouw platform. - Multidisciplinair aan de slag
Onze teams werken multidisciplinair, waardoor design, UX, CRO, data, performance marketing en techniek samen met het CRO team het beste resultaat halen.
Hoe pas je dit allemaal toe voor jouw bedrijf? En hoe kun je jouw website het beste optimaliseren? De Nieuwe Zaak is expert op het gebied van CRO. We zetten graag met jou de volgende stap door je te helpen met het opzetten, toepassen en onderhouden van CRO voor jouw organisatie. Neem vooral een kijkje naar hoe wij middels CRO online succes geboekt hebben voor de volgende organisaties:
CRO voorbeelden uit B2B:
CRO voorbeelden uit B2C: