Wildkamp groeit in datavolwassenheid.
Het project.
We zijn begonnen bij Wildkamp met een Data Maturity Scan, met als doel om in kaart te brengen wat ze al kunnen op het gebied van data. Hiervoor haalden we input op binnen alle lagen van de organisatie, zowel commercieel als operationeel. Dit is gecombineerd met wat Wildkamp wil.
Doelstellingen en visie zijn bepaald. De uiteindelijke data strategie en data roadmap die hieruit voortkwamen bevatten zowel concrete activiteiten die binnen de huidige mogelijkheden direct bijdragen aan de doelstellingen als activiteiten die bijdragen aan de data volwassenheid.
De uitdagingen.
- Wildkamp werkt nog weinig datagedreven
- Klantbeleving is moeilijk over te brengen naar online
- De productcategorie vereist (technisch) advies
- De klant is niet echt online actief
- Huidige zoekmachine levert nog te weinig resultaat op
- Er is andere informatie vereist per klant (personalisatie)
Het resultaat.
De Data Maturity Scan heeft inzicht gegeven in team, processen, werkwijze, de huidige kanaal volwassenheid en benodigde stappen om de groei te versnellen. Dit is verwerkt in een concrete data strategie en data roadmap. Er is een omnichannel dashboard gerealiseerd en er zijn expliciete procedures ingericht voor kwaliteitsmonitoring.
Met behulp van het clusteren en analyseren van data, aankoophistorie en kennis van personeel op de werkvloer hebben we een datagedreven customer journey ontwikkeld die heeft geleid tot 10% stijging in e-commerce afname.
Ander werk.
Zo zette DPG Media de volgende stap in Digital Marketing Maturity neemt door te groeien in data en e-mailmarketing.
BookSpot groeit in digitale marketing volwassenheid door gepersonaliseerde content aan te bieden aan haar klanten.
Meer over dit werk