Website voor nieuw speelgoedmerk Twickto in 9 weken live!

Website voor nieuw speelgoedmerk Twickto in 9 weken live!

Uitdaging Uitdaging Hoe breng je Twickto, een jongensdroom van speelgoed, tot leven? Hoe positioneer je dit merk en speelgoedproduct en hoe vertaal je dat naar commerciële website voor de zakelijke- en consumentenmarkt?  
Aanpak Aanpak Doelgroep onderzoek, positionering, brandsprints, contentstrategie en een nieuwe website voor de zakelijke markt. Vervolgens verder naar ontwikkeling voor de consument: van product naar beleving.  
Resultaat Resultaat

Een nieuwe, op de doelgroep en het merk aansluitende, Twickto website in 9 weken gerealiseerd. Dit ondersteunen met (online) merkcampagnes. Geen droom te groot!

 
Geen droom te groot

Het project.

Het was 1995 toen Gert-Jan de Wilde een eigen constructiespeelgoed bedacht. Nadat 22 jaar een prototype in een kluis heeft liggen wachten zorgt zoon Robin er nu voor dat de eerste dozen “next level constructiespeelgoed” in de speelgoedwinkels liggen.

Twickto is een nieuwe Nederlandse speler in de speelgoedbranche. Maar, dit familiebedrijf heeft al meer dan 45 jaar ervaring in ondernemen en techniek. De ondernemers deelden hun droom om een nieuw speelgoedmerk in de markt te brengen met ons. De uitdaging? Van dit merk een succes maken en het speelgoed vóór de feestmaanden te introduceren bij het publiek. Dit uitdaging gaan we graag aan!

Toen ging het snel: onderzoeken bij de doelgroep (kinderen en ouders), positionering, brandsprints, contentstrategie en een nieuwe website voor de zakelijke markt. Vervolgens zijn we verder gegaan met ontwikkeling voor de consumentenmarkt: van product naar beleving. Daar waar de zakelijke website een meer functioneel karakter heeft verplaatst de consumenten website zich volledig in de doelgroep.

Op basis van het door De Nieuwe Zaak voorgestelde online marketing- en visueel concept “Geen droom te groot” zijn een tiental werelden rondom constructie bouwwerken gecreëerd. Overtuigend naar volwassenen en inspirerend naar kinderen, met loyaliteit en conversie als doel.

De uitdagingen.

  • De juiste doelgroep bepalen
  • Het merk onderscheidend positioneren
  • Ontwikkelen van een merkidentieit

  • Vertaling van merk naar digitale kanalen
  • Van product naar beleving
  • In korte tijd een volledig nieuw merk neerzetten

Het resultaat.

In 9 weken tijd stond de website voor dit dynamische en vernieuwende concept voor speelgoedkopende consumenten live.

Inmiddels ligt het speelgoed in de winkels en gaan we door met de (online) branding campagne. Een prachtige basis is gelegd met veel ambitie voor de toekomst. Geen droom te groot!

Ander werk.

Meer werk

Hulp nodig met jouw volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad.
Contact opnemen