Toekomstbestendige webshop voor Daily Fresh Food.
Platform dat de specifieke klantwensen ondersteunt en toekomstgericht is. De 'Why' en de positionering komen sterk naar voren. De webshop biedt de mogelijkheid om op gedetailleerde wijze een order samen te stelen.
Het project.
Daily Fresh Food levert verse ingrediënten aan horeca grootgebruikers en ontvangt online wekelijks meer dan 45.000 orderregels. Het bestaande commerce systeem faciliteerde onvoldoende en was bovendien niet ideaal voor verdere profesionalisering en schaalvergroting. Daarnaast beschikte de organisatie nog niet over een corporate website.
Daily Fresh Food heeft De Nieuwe Zaak gevraagd om een toekomstbestendig (technisch) landschap, inclusief geïntegreerde webshop en corporate site, te creëren waarmee de bestaande omzet zonder risico’s gehandhaafd kan worden, verdere groei mogelijk gemaakt wordt en de klantgerichtheid naar een hoger niveau gebracht kan worden.
Om te komen tot de meest geschikte oplossing hebben we strategiesessies georganiseerd op basis waarvan de 'Why' van de organisatie is aangescherpt, persona's met de bijhorende buyer journeys zijn opgesteld en de technische vereisten zijn geformuleerd. Vervolgens is er een keuze gemaakt voor de te implementeren software.
Het ontwerp van zowel de corporate website als de webshop is afgestemd op de persona's en hun journeys om een zo goed mogelijke klantbeleving te waarborgen. Bij de keuze voor de techniek (platformkeuze) is rekening gehouden met de grote hoeveelheden data en benodigde productinformatie en de ambitie van Daily Fresh Food.
De uitdagingen.
- Commerce systeem faciliteert onvoldoende
- Geen ruimte voor schaalvergroting en verdere professionalisering
- Geen corporate website
- De 'Why' van de organisatie aanscherpen
- Klantervaring verbeteren
- Grote hoeveelheden data verwerken
Het resultaat.
Daily Fresh Food heeft nu een toekomstbestendige webshop en een corporate website die beide zijn gebouwd op Intershop. Op de corporate site komen de why en haar positionering nu sterk naar voren. De bestelmodule van de webshop biedt klanten de mogelijkheid om op gedetailleerde wijze een order samen te stellen op basis van persoonlijke voorkeuren. Tussen de webshop en de overige systemen te bewerkstelligen zijn de benodigde koppelingen gerealiseerd.
“Wij wilden onze ruim 45.000 orderregels per week verder uitbouwen en klanten online een betere gebruikerservaring bieden. De Nieuwe Zaak heeft samen met ons een online omgeving gecreëerd, waarmee we onze bedrijfsprocessen hebben kunnen optimaliseren en we volledig toekomstproof zijn.”
Ander werk.
We ontwikkelden een nieuwe webshop op het BigCommerce platform. Met unieke features zoals een kleurkiezer en volop integraties.
Meer over dit werkHoe we in 3 maanden een prijswinnende webshop voor Studio Anneloes hebben gerealiseerd met mooie functionaliteiten zoals een shop the look.
Meer over dit werkAls onderdeel van de digitale transformatie bij Brand Masters, groothandel in levensmiddelen, ontwikkelde De Nieuwe Zaak in 3 maanden tijd een compleet nieuw B2B bestelportaal.
Meer over dit werkLees in deze case hoe De Nieuwe Zaak een Intershop platform integreerde voor het dealerportal van Kruitbosch.
Meer over dit werkVelu raakte verstrikt in het maatwerk van hun webshop. Dit moest dynamischer en meer schaalbaar. Hoe? Dat lees je hier!