Succesvolle LinkedIn campagne met AI beelden voor Topicus Keyhub.
Converterende LinkedIn campagnes voor drie niche doelgroepen creëren zonder (stock)fotografie.
On-brand AI gegenereerde beelden ontwikkelen die de doelgroepen aanspreken.
Een volledig on-brand, succesvolle LinkedIn campagne met een hoge CTR (2,27%) en lage CPC (€2,12).
Het project.
Topicus KeyHub, een Identity and Access Management Platform, wil specifiek de CISO’s en IT-beheerders van kleine, middelgrote en grote MSP’s (zoals telefonie- en internetproviders) informeren over de komende NIS 2/NIB 2 richtlijn. Deze richtlijn is vanuit de Europese Unie ontwikkeld en is gericht op het verbeteren van de digitale en economische weerbaarheid van Europese lidstaten.
De doelgroep van Topicus Keyhub in deze campagne zijn Nederlandse MSP’s. Dit is een niche doelgroep die te verdelen is in drie subgroepen: klein, middel en groot.
Om zo veel mogelijk MSP’s te informeren over deze nieuwe eisen, had Topicus Keyhub behoefte aan meer kwalitatief websiteverkeer naar een informatieve pagina rondom deze EU richtlijn.
Persoonlijke aanpak
Omdat deze doelgroep zo specifiek is, kozen we ervoor om ze gericht aan te spreken om een zo effectief mogelijke LinkedIn lead campagne te voeren. Zo helpt deze campagne organisaties om veilig om te gaan met hun gegevens.
Iedere sterke campagne begint met een campagneconcept. We bedachten een concept waarmee we de doelgroep(en) zelf visualiseren in een herkenbare werkomgeving.
Samen met copy die de problematiek op hun specifieke niveau weergeeft, ontstaat een zeer gericht, aansprekend beeld voor de juiste kijker. Omdat de persoon die tot die doelgroep behoort geconfronteerd wordt met de problematiek waar hij zelf mee worstelt, en we een oplossing bieden, die te ontdekken is door op ‘Meer informatie’ te klikken, is deze campagne zeer succesvol.
Van stock naar AI
Waar we voorheen de visuals met stock afbeeldingen ontwikkelden en daardoor beperkte creatieve vrijheid hadden, konden we met Midjourney het ideaalplaatje ontwikkelen. Unieke beelden die volledig bij de doelgroepen passen en bij de merkidentiteit van Topicus Keyhub passen.
Ieder beeld hebben we met prompt-tweaks verfijnd, zodat deze de doelgroep optimaal aanspreekt. Eerst hebben we de basisopzet in Midjourney geprompt: een IT beheerder in een kantoor. Door hier specifieke elementen in de prompt toe te voegen en te tweaken, zoals het uiterlijk van de IT beheerder en de kantooromgeving, konden de basisopzet aanpassen aan de doelgroepen. Zo ontwikkelden we verschillende beelden die toch één vaste lijn hebben en daardoor over de hele linie herkenbaar zijn als een uiting in dezelfde campagne.
De uitdagingen.
- Zo veel mogelijk websiteverkeer sturen naar een informatieve pagina
- Drie niche doelgroepen aanspreken in campagnebeelden
- Zonder budget voor fotografie eenduidige beelden creëren
- AI visuals inzetten voor on brand beelden
- Hoge CTR behalen
- Lage CPC behalen
Het resultaat.
Het performance doel van de campagne is om zoveel mogelijk kwalitatieve website bezoekers binnen te halen voor een dagbudget van €10. We behaalden -in een B2B niche markt- een gemiddelde CPC van €2,12, en dat is erg laag!
Door de lage kosten per landing genereren we niet alleen meer verkeer naar de desbetreffende landingspagina, maar optimaliseren we ook de ROI, waardoor deze manier van LinkedIn-campagnes opzetten met AI visuals een onmisbaar instrument wordt.
Hoge engagement
Dankzij de AI gegenereerde visuals overtreffen deze advertenties de prestaties van campagnes met traditionele visuals, iets dat zorgt voor een aanzienlijke groei in engagement. Met een CTR (van 2.27%) dat aanzienlijk boven de Nederlandse LinkedIn benchmark voor single image advertenties ligt, bewijst deze campagne zijn effectiviteit.
Aan de hand van eerdere CPC & CTR resultaten van eerdere campagnes die gedraaid hebben bij de klant zelf en de LinkedIn benchmark van de gehele markt, kunnen we objectief concluderen dat deze AI campagne een groot succes is.
Ander werk.
Hoe we in 3 maanden een prijswinnende webshop voor Studio Anneloes hebben gerealiseerd met mooie functionaliteiten zoals een shop the look.
Meer over dit werkDe Nieuwe Zaak heeft in een korte tijd een mooi, maar vooral goed functionerend design voor Jeans Centre neergezet. Daarnaast zijn campagnes ingericht.
Meer over dit werkLees in deze case hoe De Nieuwe Zaak een Intershop platform integreerde voor het dealerportal van Kruitbosch.
Meer over dit werkHet grote voordeel van online campagnes is de meetbaarheid van de resultaten. Hierdoor kan CliniClowns hun doelgroep nog beter van dienst zijn.
Daily Fresh food koos voor een nieuwe toekomstbestendige webshop en een corporate website die beide zijn gebouwd op Intershop.
Meer over dit werkWe ontwikkelden een nieuwe webshop op het BigCommerce Platform. Met unieke features zoals een kleurkiezer en volop integraties.
Meer over dit werk