Redesign en campagnes leveren meer conversie voor Mepal.
Keywordanalyses, data en webanalytics gaven inzicht in de contentbehoefte, doorvertaald naar user stories. Voor de campagne is AR techniek ingezet.
Het project.
Via een keywordanalyse, klantinzichten, data vanuit Mepal en webanalytics hebben we gekeken naar de contentbehoefte van klanten en doorvertaald naar user stories. Op basis van een nieuwe merkpropositie en huisstijl zijn gezamenlijk en stapsgewijs samen met de klant de gebruikerservaring en het visuele design voor dit nieuwe responsive platform aangepakt.
Daarnaast hebben we een doorvertaling gemaakt naar campagnes, waaronder de interactieve campagne met een AR facefilter voor social media. Het facefilter bestaat uit een 3D ontwerp van één van de producten van Mepal: de Fruitpot. Het gebruik van het facefilter koppelden we aan een winactie op de Huishoudbeurs, wat voor verhoging in interactie zorgde.
De uitdagingen.
- De branding van Mepal was behoorlijk verouderd
- De online ervaring moest aansluiten bij de offline ervaring
- Inspiratie én conversie moesten online centraal staan
- Er was onvoldoende inzicht in de behoeftes van klanten
- Mepal had te weinig interactie met hun doelgroep
- Mepal wilde opvallen op de beursvloer van de Huishoudbeurs
Het resultaat.
Een nieuwe responsive website én shop met veel ruimte voor inspiratie, beeld, video en verhalen over de rijke historie van de oer-Hollandsche producten van Mepal. De vernieuwde navigatie en verbeterde gebruikerservaring helpen gebruikers op een eenvoudige manier door de site, op mobiel, tablet en desktop. Met als resultaat de juiste mix tussen branding en conversie.
Om de conversie te verhogen is er gezocht naar interactie met de doelgroep middels een opvallende campagne.
Bezoekers van de 75e jubileumeditie van de Huishoudbeurs konden ter plekke een QR code scannen met hun mobiel een meedoen aan de actie door een selfie met facefilter te delen op Facebook.
De learnings van de beursactie zijn vervolgens doorvertaald in een tweede 'Fruitpot' campagne. Na de campagne was het aantal Facebook weergaven gestegen tot boven de 11.000 en voor Instagram was dat bijna 6.000. Een mooie manier om branded user generated content te stimuleren!
Het fruitfilter.
Het filter is met augmented reality (AR) techniek gebaseerd op het originele 3D ontwerp van de Fruitpot. Door het scherm van je smartphone aan te raken verandert de kleur van de pot en de bijpassende fruitbril. We noemden het AR facefilter voor deze gelegenheid ‘Fruitfilter’ en koppelden het aan een winactie;
Hoe fruitig ben jij? Maak een selfie met het fruitfilter, tag #mepalfruitfilter, mention @mepalnl en maak kans op €250 aan Mepal producten.
"Het was nogal een uitdaging: een knalrode, functionele, maar enigszins gedateerde en beperkte webshop omtoveren tot een moderne, inspirerende en gebruiksvriendelijke website die aansluit bij onze nieuwe huisstijl en merkpropositie. De Nieuwe Zaak is hier uitstekend in geslaagd door gedegen analyse, veel vragen stellen en ervaren designers aan het werk te zetten. Zo ook voor het facefilter en de campagne daaromheen. Het resultaat is een leuk contactmoment met onze doelgroep.”
Ander werk.
Zo zette DPG Media de volgende stap in Digital Marketing Maturity neemt door te groeien in data en e-mailmarketing.
Het grote voordeel van online campagnes is de meetbaarheid van de resultaten. Hierdoor kan CliniClowns hun doelgroep nog beter van dienst zijn.
Heutink heeft De Nieuwe Zaak gevraagd om een uniek, digitaal platform te ontwikkelen die voorziet in de informatie- en hulpbehoefte naar schoolspullen voor thuis.
Meer over dit werk