Raven scoort met nieuw platform en campagnes.
Ontwerp, realisatie en integratie van de on- en offline kanalen in een nieuw online platform. Ook werden er campagnes multidisciplinair opgetuigd.
Een nieuw e-commerce platform die continu doorontwikkeld wordt. Ook werd een nieuwe huisstijl ontwikkeld en campagnes getest en geoptimaliseerd.
Het project.
Raven Hengelsport is dé specialist voor de hengelsporter. Er miste synergie tussen het on- en offline kanaal van Raven en acties kwamen niet of nauwelijks van de grond. Tijd voor ondersteuning op het gebied van e-commerce en campagnes!
De webshop van Raven was behoorlijk verouderd en voldeed niet aan de wensen van de klant (manier van oriënteren en aankopen). Dit platform moest daarom op de schop. Daarnaast moest er goed nagedacht worden over acties en campagnes en wilde Raven hierin doordachte keuzes maken.
De uitdagingen.
- Een sterk verouderde webshop qua functionaliteiten
- De webshop sloot niet aan bij de manier van oriënteren en aankopen
- Omzet liep achter op target
- Gebrek aan merkherkenning
- Gebrek aan bekendheid rondom acties
- Achterlopende gemiddelde orderwaarde
Het resultaat.
Er is een nieuwe webshop ontwikkeld en er zijn directe conversie verbeteringen doorgevoerd. Er is en wordt gezamenlijk gewerkt aan het optimaliseren van conversie, orderwaarde, online marketing campagnes en synergie tussen het on- en offline kanaal. Het nieuwe platform is internationaal uitgerold, waarbij er per land gedifferentieerd kan worden voor land specifieke eigenschappen. Doordat alles op één platform beschikbaar is, kan Raven zeer efficiënt zijn op het gebied van product voorraad, orders en klantprocessen. Daarnaast is een nieuwe huisstijl ontwikkeld die in elk land ingezet kan worden.
Zo is Raven uniform herkenbaar. Tegelijkertijd kan Raven de webshops per land flexibel aanpassen, om daarin de content en het assortiment zodanig te presenteren dat het aansluit bij de verschillende doelgroepen per land.
Er is op multidisciplinaire wijze een aftelbanner ontwikkeld om een kortingsweekend actie een boost te geven. Ook is de winkelmand aangepakt. Er is geëxperimenteerd door een melding toe te voegen met het resterende bedrag om in aanmerking te komen voor gratis verzending. Dit om de gemiddelde orderwaarde te verhogen met behoud van de conversieratio.
Ander werk.
Meer over dit werk
Laat je inspireren door deze volledig on-brand, succesvolle LinkedIn campagne met AI gegenereerde beelden. Dat spreekt aan!
Meer over dit werkOm klaar te zijn voor de toekomst koos Heutink voor replatforming naar het Intershop Commerce platform. Krachtig, snel en gebruiksvriendelijk.
Meer over dit werkMakro Kerstpakketten moet haar jaaromzet in een paar maanden realiseren. In deze case lees je hoe we campagnes inzetten om het maximale eruit te halen.
Meer over dit werkAls onderdeel van de digitale transformatie bij Brand Masters, groothandel in levensmiddelen, ontwikkelde De Nieuwe Zaak in 3 maanden tijd een compleet nieuw B2B bestelportaal.
Meer over dit werk