Ontwikkeling nieuwe website Royal Talens.
Een unieke combinatie van content en digital commerce.
Het project.
Royal Talens is een oer-Hollands merk dat al meer dan 120 jaar oud is. Het merk is bekend van kunstschildersverf als acryl- en olieverf (van o.a. de merken Amsterdam, Rembrandt en Van Gogh) maar ook van Ecoline en Bruynzeel-potloden. Met wortels in Apeldoorn worden de merken en producten wereldwijd verkocht in meer dan honderd landen. Royal Talens gelooft dat creativiteit een van de grootste menselijke rijkdommen is. Het heeft de kracht om de wereld mooier te maken. Het motto is dan ook: Empower your creativity!
Om dat ook te tonen aan de wereld, was de eerste stap om een inspirerende website neer te zetten. Royal Talens wilde graag, met oog op de nabije toekomst, een aantal concrete stappen zetten richting een digitale transformatie. Er waren plannen en ideeën genoeg, maar de start was een passend, nieuw digital commerce platform waarmee stapje voor stapje de digital commerce ambities worden gerealiseerd.
Samen met De Nieuwe Zaak heeft Royal Talens een uitgebreide analysefase gedaan. In deze fase zijn de juiste uitgangspunten geformuleerd om te kiezen voor het juiste e-commerce platform. Het nieuwe platform moest sterk zijn op zowel het gebied van inspiratieve content als e-commerce functionaliteiten. Het werken, bewerken en hergebruiken van content binnen het CMS stond zeer hoog op het verlanglijstje. Net als de ‘ease-of-use’ van het CMS voor medewerkers. Een makkelijke overstap naar B2B e-commerce moest vanuit hetzelfde platform mogelijk zijn.
Het platform Episerver heeft deze unieke combinatie. Er is vervolgens direct vorm gegeven aan de eerste realisatiefase (visie, roadmap, klantgroepen, roadmap, functionaliteiten). De resultaten uit de analysefase zijn dus gebruikt om de corporate website voor Royal Talens en haar merken te realiseren op het Episerver platform.
De uitdagingen.
- Een inspirerende website neerzetten die aansluit op het bedrijfsmotto
- Eerste stap zetten in transformatie naar een digitale business.
- Een e-commerce platform kiezen die zowel content als commerce goed kan ondersteunen.
- Het werken, bewerken en hergebruiken van content
- Ease-of-use voor marketing medewerkers
Het resultaat.
Het resultaat is een gloednieuwe website voor Royal Talens. De website kent een behoorlijk aantal interessante features, onder andere:
- Product content (integratie met het PIM)
- Colour slider op de detailpagina, om op een eenvoudige manier door de kleuren van een product heen te kunnen zoeken (uniek en onderscheidend t.o.v. de concurrentie)
- Een product- en kleuren overzichtspagina
- Multi language
- Marktspecifieke content- en productassortiment
- Vestigingzoeker en merkenpagina's
Vier het met kleur
De livegang van de website werd feestelijk gepresenteerd tijdens Creativeworld, de grootste vakbeurs die begin februari 2020 plaatsvond in Frankfurt.
Samen met Royal Talens en een multidiscplinair team vanuit De Nieuwe Zaak is dit project zeer voorspoedig, binnen de gestelde scope afgerond.
Ander werk.
Lees in deze case hoe De Nieuwe Zaak een Intershop platform integreerde voor het dealerportal van Kruitbosch.
Meer over dit werkOm klaar te zijn voor de toekomst koos Heutink voor replatforming naar het Intershop Commerce platform. Krachtig, snel en gebruiksvriendelijk.
Meer over dit werkHet grote voordeel van online campagnes is de meetbaarheid van de resultaten. Hierdoor kan CliniClowns hun doelgroep nog beter van dienst zijn.