OnlineVerf strak in de lak gezet.
Een passende huisstijl die breed inzetbaar is.
Het project.
OnlineVerf.nl doet wat de naam doet vermoeden: online verf en verfbenodigdheden verkopen. Maar, ook in de fysieke vestigingen, dat werkt met franchisenemers, groeit gestaag. Van oudsher zijn ze bekend om hun specialistische kennis en goede advies. Er is nog oog voor kwaliteit en voor wat klanten écht nodig hebben.
Tegelijkertijd verkopen ze landelijk en in grote hoeveelheden. De verouderde uitstraling past niet meer bij de (inter-)nationale ambities van het merk.
Het project bestond uit drie opeenvolgende fases. De brand sprint, waarbij algemene zaken rondom het merk werden vastgelegd. De ambitie, golden circle, kernwaarden en positionering.
De merkidentiteit waarin de merkpersoonlijkheid, overtuiging, belofte en verschillende merkwaardes zijn geformuleerd. En tenslotte de visuele identiteit waarin onder andere logo, kleuren, fonts en fotografie werden beschreven. Het geheel werd vastgelegd in een digitaal brandbook.
De uitdagingen.
- Het merk vastleggen zoals het bij mensen in de organisatie leeft
- Een onderscheidende merkpositie beschrijven
- Een kapstok voor toekomstige vormgeving en content maken
- Een duidelijke huisstijl kiezen, samen met medewerkers
- Alle documenten en assets rondom het merk digitaliseren
- Een merk dat op alle beschikbare formaten goed uit de verf komt (padumpats)
Het resultaat.
Het resultaat komt goed uit de verf! Ons Digitale Merkactivatie team heeft een volledig beschreven merkidentiteit met een richtinggevende merkpersoonlijkheid en passende merkwaarden geformuleerd. De verfkwasten in de aanslag genomen en een prachtig nieuw merk neergezet.
Het nieuwe OnlineVerf.nl is fris, modern en staat strak in de lak. Maar, wat houdt een nieuw merk precies in? Onze creatieven hebben naast de merkidentiteit het volgende opgeleverd:
- Een compleet vernieuwd en gemoderniseerd logo
- Een richtinggevende payoff passend bij de merkidentiteit: “beter schilderen binnen handbereik.”
- Binnen 3 maanden een compleet vernieuwde uitstraling inclusief verschillende iteratierondes met medewerkers
- Een volledig vernieuwde huisstijl met ruimte voor verscheidenheid en voldoende kaders voor een consistente uitstraling
Het merk digitaal in de verf zetten.
Na afronding van het merktraject, zijn er direct stappen ondernomen om merkuitingen om te zetten naar de nieuwe merkuitstraling. Er is een digitale omgeving ingericht waarop alle brand assets overzichtelijk beschikbaar zijn gemaakt. De belangrijkste merkelementen zijn op de website, in e-mails en op social media kanalen doorgevoerd.
Ander werk.
Meer over dit werk
Als onderdeel van de digitale transformatie bij Brand Masters, groothandel in levensmiddelen, ontwikkelde De Nieuwe Zaak in 3 maanden tijd een compleet nieuw B2B bestelportaal.
Meer over dit werkVelu raakte verstrikt in het maatwerk van hun webshop. Dit moest dynamischer en meer schaalbaar. Hoe? Dat lees je hier!
Om klaar te zijn voor de toekomst koos Heutink voor replatforming naar het Intershop Commerce platform. Krachtig, snel en gebruiksvriendelijk.
Daily Fresh food koos voor een nieuwe toekomstbestendige webshop en een corporate website die beide zijn gebouwd op Intershop.
Lees in deze case hoe De Nieuwe Zaak een Intershop platform integreerde voor het dealerportal van Kruitbosch.