ONE PWA en Storyblok implementatie voor Kruitbosch.
Hoe kan Kruitbosch op een betere, makkelijkere en snellere manier content aanpassen op het Intershop platform?
Sneller content aanpassen en personaliseren met de data die uit Intershop wordt ingeladen in Storyblok.
Het project.
Kruitbosch, producent van onder andere Alpina en Cortina fietsen, had behoefte om op een makkelijkere manier om te gaan met de content voor het B2B portal op het Intershop platform. Op het Intershop is ontzettend veel klantdata beschikbaar, waardoor er veel mogelijkheden zijn om te personaliseren en segmenteren op basis van de behoeften van de eindklant. Maar, die aanpassingen kosten veel tijd.
De oplossing? Ons eigen, platform-onafhankelijke ONE PWA, waarmee we data vanuit Intershop in kunnen laden in het nieuw te implementeren CMS van Storyblok. Een moderne voorkant en de mogelijkheid om alle klantdata aan het werk te zetten.
Alle content wordt beheerd in Storyblok, waardoor het marketingteam op een snelle manier nieuwe landingspagina’s en contentpagina’s aan kan maken. Deze progressive web app kun je op meerdere backends aansluiten. Het mooie: ONE PWA was in slechts een paar weken gekoppeld aan de bestaande Intershop implementatie in combinatie met Storyblok.
Deze implementatie was mogelijk doordat we zelf plugins hebben ontwikkeld die data uit Intershop laden in het CMS van Storyblok. Op deze manier halen we klanten, producten en prijzen uit Intershop, waardoor marketeers snel, gepersonaliseerde content kunnen tonen aan ingelogde gebruikers.
De uitdagingen.
- Een CMS (Storyblok) koppelen aan een headless systeem
- Een Progressive Web App (ONE PWA) in 6 weken implementeren.
- Storyblok op zo’n manier implementeren zodat marketing zelfstandig zonder het e-commerce systeem landingspagina’s kan maken en publiceren
Het resultaat.
Het proof of concept gemaakt, dat is succesvol gebleken. Hierna zijn we aan de slag gegaan en hebben we de hele webshop omgezet naar de nieuwe designs die Kruitbosch heeft aangeleverd.
De Intershop pipelines zijn aangepast naar API’s, de basisstyling is gedaan en we hebben de combinatie van Intershop, Storyblok en ONE PWA in zes weken tijd in het proof of concept neergezet.
“Onze samenwerking met DNZ verliep goed, met waardering voor hun CMS-onderzoek en de succesvolle oplevering van de POC.”
Over ONE.
ONE is Progressive Web App (PWA). Het bevat een volledige storefront voor zowel B2C als B2B webshops. Multilanguage, multicurrency en een styleguide is de standaard, maar het bevat ook middleware, waardoor data uit de backend van het onderliggende platform kan worden ingeladen naar de voorkant.
Ander werk.
Hoe we in 3 maanden een prijswinnende webshop voor Studio Anneloes hebben gerealiseerd met mooie functionaliteiten zoals een shop the look.
Meer over dit werkDaily Fresh food koos voor een nieuwe toekomstbestendige webshop en een corporate website die beide zijn gebouwd op Intershop.
Meer over dit werkWe ontwikkelden een nieuwe webshop op het BigCommerce platform. Met unieke features zoals een kleurkiezer en volop integraties.
Meer over dit werkAls onderdeel van de digitale transformatie bij Brand Masters, groothandel in levensmiddelen, ontwikkelde De Nieuwe Zaak in 3 maanden tijd een compleet nieuw B2B bestelportaal.
Meer over dit werkVelu raakte verstrikt in het maatwerk van hun webshop. Dit moest dynamischer en meer schaalbaar. Hoe? Dat lees je hier!