Multidisciplinair leads genereren voor Topicus Keyhub.
In 8 maanden tijd het jaartarget met ruim 90% overtroffen.
Het project.
Topicus KeyHub is een Nederlands Converged IAM Platform van Topicus. Zij verlenen toegangsrechten aan teams in plaats van individuen. Dit is veiliger voor organisaties en gebruiksvriendelijker voor medewerkers. Met de centrale compliancemodule toon je aan dat je in controle bent over Access Management. En nu is het de taak om deze organisatie haar ambitieuze groeiplannen waar te helpen maken.
Waar te beginnen? Hoe kom je er achter wie je doelgroep precies is? Waar vind je ze - en hoe spreek je ze aan op een relevante manier? En het belangrijkste, hoe converteer je jouw doelgroep naar leads waar sales mee aan de slag kan? Daar is de leadgeneratie propositie van De Nieuwe Zaak het antwoord op.
De uitdagingen.
- Sterk vertroebelde data
- Veel irrelevante leads
- Geen leadgeneratie strategie
- Verouderde website
- Geen inzicht in de klantreis
- Geen onderscheidende merkpositionering, branding en scherpe propositie
Het resultaat.
De Nieuwe Zaak werd gekozen als partner op het gebied van strategie, e-commerce en digitale marketing om de groeiambities van Topicus KeyHub waar te maken. Een multidisciplinair project waarbij de strategie werd bepaald (ambities, merkpositionering, propositie, branding & customer journey onderzoek) en na de opstartfase (nieuwe HubSpot website, inrichten marketingkanalen, contentcreatie) werken we maandelijks met een multidisciplinair digital marketing team aan een effectief en geïntegreerd leadgeneratie proces. Hiervoor hebben we het Hubspot systeem geïntegreerd, waar CRM een integraal onderdeel is.
Dit alles heeft ervoor gezorgd dat we in 8 maanden het jaartarget met 90% hebben overtroffen. Wat is voor Topicus KeyHub de volgende stap? Het aantal leads is op het niveau waar we het graag zouden willen zien. Nu gaan we inzetten op het uitdragen van de bredere propositie van Topicus KeyHub en op lead nurturing om de kwaliteit van de leads en de doorstroom in de salesfunnel te verbeteren.
gegenereerd
Het proces is een succes.
Het leadgeneratie proces loopt en we houden grip op de resultaten. Dit doen we door middel van bi-weekly marketing meetings. Tijdens deze sessies voeden sales en marketing elkaar met inzichten, resultaten en learnings vanuit hun eigen expertise. Dit met als doel om gezamenlijk een effectieve marketing- en sales-funnel te creëren en die continu te optimaliseren. Dit brengt marketing en sales dichter bij elkaar, laat ze beter samenwerken en zorgt bovenal voor een beter resultaat.
Door middel van een duidelijke en doelgerichte overlegstructuur worden er plannen gemaakt, worden afhankelijkheden en consequenties bepaald en wordt de voortgang en integratie van werkzaamheden bewaakt. Zo houden we grip op de resultaten en projecten, maar blijven we flexibel met het oog op de toekomst.
Tenslotte hebben we geleerd dat het belangrijk is om duidelijke sturing aan te brengen in een dergelijk multidisciplinair project. Dit om mensen continu effectief samen te laten werken, voortgang te bewaken en gezamenlijke doelstellingen te bereiken.
Ander werk.
Meer over dit werk
BookSpot groeit in digitale marketing volwassenheid door gepersonaliseerde content aan te bieden aan haar klanten.
Meer over dit werkExpresso heeft haar e-mailbase flink laten groeien met loyale nieuwe klanten en biedt relevantere content aan haar huidige klanten door personalisatie.
Meer over dit werkBij Tezet deden nieuwe nieuwsbriefabonnees niet direct een eerste aankoop. Door een goede onboarding is het aantal kopers met 85% gestegen!
Meer over dit werkLaat je inspireren door deze volledig on-brand, succesvolle LinkedIn campagne met AI gegenereerde beelden. Dat spreekt aan!
Meer over dit werkHoe we een effectieve rich media en advergame campagne voor Bouwmaat ontwikkeld hebben, mét succes!
Meer over dit werk