Momento; digitaal dashboard voor het basisonderwijs.
Via een agile werkwijze tekenden we voor de UX, het ontwerp en ontwikkeling van de prototypes van het dashboard welke we gezamenlijk hebben getest en geoptimaliseerd met eindgebruikers.
Een gevisualiseerd, helder en gebruiksvriendelijk dashboard om leerkrachten écht verder te helpen in hun dagelijkse drukke werk met als doel leerlingen nóg beter onderwijs (op maat) te kunnen bieden.
Het project.
Als strategisch partner van Heutink werkt De Nieuwe Zaak al meerdere jaren nauw samen met dé totaalleverancier van educatieve materialen. Samen met Reinders, de Rolf Groep en de uitgevers van educatieve content is Heutink een initiatief gestart om leerkrachten in het basisonderwijs te voorzien van een totaaloplossing. Dit bestaat uit een overkoepelend dashboard, de beste educatieve content en snelle devices.
De ultieme User Experience
Het doel: leerkrachten en leerlingen inzicht te bieden in leerdoelen en het tijdig bijsturen hiervan. Aan De Nieuwe Zaak de vraag om te helpen met de UX en het ontwerp van dit digitale dashboard. Maar met alleen een dashboard ben je er nog niet!
Van concept tot uitvoering
Om dit initiatief vanaf het begin te laten slagen had dit dashboard een gezicht nodig. De Nieuwe Zaak bedacht in eerste instantie de naam: Momento. Een speelse afkorting van ’monitor voor mentoren’. Samen met de pay-off ‘de voortgang van nu’, een passend logo en een frisse huisstijl zag Momento het levenslicht. Klaar voor het nu. Maar ook voor de toekomst.
Via een agile werkwijze tekenden we voor de UX, het ontwerp en ontwikkeling van de prototypes van het dashboard welke we gezamenlijk hebben getest en geoptimaliseerd met eindgebruikers. Een creatief totaalconcept waarbij we voor dit nieuwe merk tevens verschillende communicatiemiddelen (saleskit, printmateriaal, website, et cetera) ontworpen hebben.
De uitdagingen.
- Doelgroepbepaling
- Positionering
- Merkidenteit
- Vertaling merk naar digitale kanalen
- Vertaling van product naar beleving
- De ultieme User Experience faciliteren
Het resultaat.
Een gevisualiseerd, helder en gebruiksvriendelijk dashboard om leerkrachten écht verder te helpen in hun dagelijkse drukke bestaan met als doel leerlingen nóg beter onderwijs (op maat) te kunnen bieden. En met de propositie en uitstraling van dit nieuwe merk is er een stevige basis gelegd voor de toekomst in onderwijsland. Vanaf september 2017 wordt Momento gefaseerd uitgerold en is gratis beschikbaar voor alle basisscholen.
Ander werk.
Heutink heeft De Nieuwe Zaak gevraagd om een uniek, digitaal platform te ontwikkelen die voorziet in de informatie- en hulpbehoefte naar schoolspullen voor thuis.
Meer over dit werkTuinland is continu bezig om eenheid in de uitstraling aan te brengen. Het gevoel van Tuinland wil je, naast in de winkels en webshop, ook in je mailbox hebben.
Meer over dit werkHet gebruik van data is door de hele organisatie heen in kaart gebracht. De Nieuwe Zaak heeft Wildkamp geholpen om meer een datagedreven organisatie te zijn.
Het grote voordeel van online campagnes is de meetbaarheid van de resultaten. Hierdoor kan CliniClowns hun doelgroep nog beter van dienst zijn.
BookSpot groeit in digitale marketing volwassenheid door gepersonaliseerde content aan te bieden aan haar klanten.
Meer over dit werk