Meer dan 700 nieuwe 'friends' voor Steps.
Onderscheidende Black Friday campagne van modemerk Steps maakt impact.
Groot bereik op diverse kanalen, interactie met de doelgroep, nieuwe Instagram volgers, meer dan 700 nieuwe Steps Friends, een stijgende verkoop en de merkwaarden van Steps werd duidelijk in alle uitingen verwerkt.
Campagneresultaten.
De uitdagingen.
- Steps heeft soms moeite om het gewenste merkbeeld op de juiste manier over te brengen op de doelgroep.
- In een analyse kwam naar voren dat huidige uitingen niet altijd matchen met de uitgangspunten van het merk.
- Hoe onderstreep je tegelijkertijd het merkverhaal en de onderscheidende identiteit?
Het project.
Steps is een bekend nationaal modemerk en onderdeel van de Belgische FNG group met meerdere sterke modemerken. Steps wil dat vrouwen zich krachtig voelen in hun outfit waarbij kleur, prints en de jurk belangrijke elementen zijn. Tegelijkertijd hebben ze moeite om dit merkbeeld op de juiste manier over te brengen op de doelgroep.
In een analyse kwam naar voren dat de huidige uitingen niet altijd matchen met de uitgangspunten van het merk. Er was behoefte aan een krachtig signaal. We besloten hiervoor Black Friday als event aan te grijpen om het merkverhaal goed over te brengen en tegelijkertijd de onderscheidende identiteit van Steps te onderstrepen.
Voor Black Friday werd gekozen om met #fullcolourfashion tegen de stroom in te zwemmen en hiermee de onderscheidende merkboodschap van Steps te onderstrepen. Voor het campagnebeeld is gekozen voor een jurk die knalt van kleur om de kracht van vrouwen en kleur centraal te zetten.
De korting was alleen geldig op kleuritems uit de collectie en alleen toegankelijk voor Steps Friends (het loyaliteitsprogramma van Steps in een app). Het kleur-statement werd nog extra kracht bijgezet door een Instagram Augmented Reality (AR) filter te verspreiden die de stories van volgers liet exploderen van kleur. Aan de filter werd een winactie gekoppeld en in alle andere uitingen stond kleur centraal.
Het resultaat.
Op basis van een uitgebreide contentflow en een uitgewerkte contentplanning werd er dagelijks aantrekkelijke content verspreid waarbij het visuele concept consistent is doorgevoerd. Zowel in online als offline uitingen werd de powervrouw centraal gezet met kleurrijke en impactvolle beelden en video’s. Zo zijn winkeletalages, online advertenties, de website, de app, mailings, social media uitingen en diverse advertising kanalen gebruikt om de boodschap van kleur te verspreiden.
Dit resulteerde in korte tijd in een groot bereik op diverse kanalen, interactie met de doelgroep door onder andere het AR-filter, nieuwe Instagram volgers, meer dan 700 nieuwe Steps Friends, een stijgende verkoop en de merkwaarden van Steps duidelijk in alle uitingen verwerkt. Een geslaagde campagne die het merk Steps in korte tijd extra kleur heeft gegeven!
Ander werk.
De Nieuwe Zaak bedacht een aansprekende campagne voor Wensink om de interesse bij ondernemers te wekken voor een nieuwe of gebruikte bedrijfswagen.
Meer over dit werkEen nieuwe, op de doelgroep en het merk aansluitende, Twickto website in 9 weken gerealiseerd. Dit ondersteunen met (online) merkcampagnes. Geen droom te groot!
Meer over dit werkLees in deze case hoe De Nieuwe Zaak de nieuwe huisstijl van GARCIA heeft doorvertaald naar een converterende en visueel aantrekkelijke webshop.
Meer over dit werkHet grote voordeel van online campagnes is de meetbaarheid van de resultaten. Hierdoor kan CliniClowns hun doelgroep nog beter van dienst zijn.