Heutink gaat van B2B naar B2C met Heutink voor Thuis.
Een nieuw merk in de markt te zetten voor de particuliere markt dat moest passen en herkenbaar aansluiten bij de rest van de Heutink groep.
Doormiddel van workshops, onderzoeken en deskresearch zijn de verschillende klantgroepen en hun behoeftes in kaart gebracht.
Een nieuw platform wat voorziet in alle fasen van de customer journey van de klanten van Heutink voor Thuis. En daarnaast een eenvoudiger bestelproces.
Het project.
De Nieuwe Zaak heeft een ontwerpfase voorgesteld waarin we zijn begonnen met het in kaart brengen van de wensen van de klant. Via een aantal workshops, onderzoeken en deskresearch hebben we de verschillende klantgroepen en hun behoeftes in kaart gebracht in persona’s en de bijbehorende customer journey’s. Deze inzichten helpen bij het maken van de juiste beslissingen tijdens het gehele vervolgtraject.
Een nieuw merk, een nieuwe huisstijl. We ontwikkelden een nieuwe huisstijl specifiek voor de particuliere markt maar aansluitend bij het bestaande merk van de Heutink Groep. Daarnaast ontwierp De Nieuwe Zaak een contentplatform en webshop die voorziet in de verschillende fasen van de customer journey van ouders en begeleiders. Als laatste namen we de implementatie voor onze rekening.
De uitdagingen.
- Een groeiende behoefte aan 'de spullen van school' voor thuis
- Geen kennis van B2C e-commerce
- Het platform moet een educatief karakter hebben
- Nog te weinig inzicht in de wensen van de klant
- Een andere positionering dan het B2B georiënteerde Heutink
- Moet passen en herkenbaar aansluiten bij de rest van de Heutink groep
Het resultaat.
Het B2C concept Heutink voor Thuis, uitgewerkt op een nieuw platform. Als vertrekpunt stond de ontwikkeling van het kind centraal.
Leren, helpen en ontwikkelen vindt centraal plaats in het brein van de mens. Dit brein hebben we als uitgangspunt genomen voor de visualisatie van de nieuwe huisstijl. Het brein, een neuraal netwerk waarbij alles met elkaar in verbinding staat, gepresenteerd in een vriendelijke én kleurrijke vormtaal. Deze grafische stijl hebben we doorontwikkeld naar een nieuw logo: herkenbaar door het bestaande woordmerk van Heutink te gebruiken en letterlijk ingekleurd (kleur en vorm) met de propositie en belofte van Heutink voor leren, helpen en ontwikkelen.
Van inspireren tot converteren: het nieuwe platform voorziet in alle fasen van de customer journey van de klanten van Heutink voor Thuis. Het kenniscentrum en de webshop zijn daarom volledig geïntegreerd in één platform.
Na de livegang is het project pas écht begonnen. Als vaste partner van Heutink werken we samen om Heutink voor Thuis te vermarkten (digital marketing) en te optimaliseren voor de optimale branding en conversie.
“Kennis van de ontwikkeling van kinderen, een magazijn vol ontwikkelingsmaterialen, geoliede logistiek en 107 jaar ervaring in de scholenmarkt… Alle ingrediënten om een nieuwe markt, de markt van ouders en verzorgers, te gaan verkennen waren aanwezig. Behalve kennis van B2C e-commerce.
Na al verschillende andere projecten met De Nieuwe Zaak te hebben gedaan, wisten we dat zij de partij waren die ons wegwijs kan maken in deze nieuwe tak van sport. In de breedste zin van het woord.”
Andere cases
Het grote voordeel van online campagnes is de meetbaarheid van de resultaten. Hierdoor kan CliniClowns hun doelgroep nog beter van dienst zijn.
Het gebruik van data is door de hele organisatie heen in kaart gebracht. De Nieuwe Zaak heeft Wildkamp geholpen om meer een datagedreven organisatie te zijn.
Onderscheidende Black Friday campagne van modemerk Steps maakt impact. Lees hier hoe we de Fullcolour Friday campagne hebben vormgegeven.
Hoe De Nieuwe Zaak een nieuwe responsive website én shop ontwikkelde voor Mepal en dit doorvertaalde naar een goedlopende campagne met augmented reality lees je hier!
Meer over dit werkOm klaar te zijn voor de toekomst koos Heutink voor replatforming naar het Intershop Commerce platform. Krachtig, snel en gebruiksvriendelijk.
Meer over dit werkZo zette DPG Media de volgende stap in Digital Marketing Maturity neemt door te groeien in data en e-mailmarketing.