Gezond van binnen naar buiten met Sambucol.
Het resultaat is een beter ingerichte webshop met een makkelijker verkoopproces voor de klant. Daarnaast hebben de inspanningen op advertising gebied geleid tot bijna 13 miljoen vertoningen met een gemiddelde CTR van 4,6%.
Het project.
Sambucol is een merk voor voedingssuplementen ter ondersteuning van de weerstand. Op het gebied van digital commerce waren er bij Sambucol veel verschillende vragen en behoeftes. Er was behoefte aan een helder doel voor de website, een meetplan om te meten wat er op de website gebeurt, een duidelijk herkenbare boodschap om mee te communiceren en een moeiteloos bestelproces.
Daarnaast werd er beperkt online gecommuniceerd op de social kanalen. Om effectief te communiceren tijdens het griepseizoen was het doel om in iedere fase van de klantreis aanwezig te zijn voor de doelgroep. Om dit doel te bereiken moest er een eenduidige en aantrekkelijke boodschap worden bedacht. Deze boodschap moest gecommuniceerd worden via verschillende kanalen.
De uitdagingen.
- Moeiteloos bestelproces realiseren
- Website logischer indelen
- SEO optimaliseren
- Beperkte communicatie op de socials
- Een eenduidige boodschap voor de te gebruiken kanalen
- Content kalender opstellen
Het resultaat.
De productpagina's zijn in samenwerking met de online marketeer van Sambucol beter opgemaakt op basis van CRO advies. Op deze manier werd het verkoopproces makkelijker gemaakt voor de klant. De hompage werd overzichtelijker en aantrekkelijker door het aantal elementen te beperken en eenduidiger vorm te geven. Met als resultaat een beter ingerichte webshop die het kopen van de producten aantrekkelijker en makkelijker maakt.
De inspanningen op advertising gebied hebben geleid tot bijna 13 miljoen vertoningen met een gemiddelde CTR van 4,6%. Dit gemiddelde is hoog en het lijkt er dus op dat de doelgroep het communicatieconcept kon waarderen. Daarnaast zijn we begonnen met het promoten van de creative posts. Dit heeft geleid tot veel betrokkenheid op deze posts en een groot bereik onder de doelgroep. Dit resulteerde in een verdubbeling van de pagina vind-ik-leuks.
“Bij campagnes hadden we in het verleden niet door wat de uitkomsten van de (marketing) inspanningen waren. Door samen met De Nieuwe Zaak vooraf een meetbaar plan te maken, konden we zien wat het resultaat van onze inspanningen was. Ook konden we makkelijker tussentijds bijsturen om betere resultaten te halen.”
Ander werk.
Meer over dit werk
Makro Kerstpakketten moet haar jaaromzet in een paar maanden realiseren. In deze case lees je hoe we campagnes inzetten om het maximale eruit te halen.
Meer over dit werkDe Nieuwe Zaak heeft in een korte tijd een mooi, maar vooral goed functionerend design voor Jeans Centre neergezet. Daarnaast zijn campagnes ingericht.
Meer over dit werkHoe we in 3 maanden een prijswinnende webshop voor Studio Anneloes hebben gerealiseerd met mooie functionaliteiten zoals een shop the look.
Meer over dit werkLees in deze case hoe De Nieuwe Zaak een Intershop platform integreerde voor het dealerportal van Kruitbosch.
Meer over dit werk