Toekomstbestendige webshop voor Daily Fresh Food | De Nieuwe Zaak brengt je digitaal verder | Intershop case

Gezond van binnen naar buiten met Sambucol.

Uitdaging Op het gebied van digital commerce waren er bij Sambucol veel verschillende vragen en behoeftes met betrekking tot de website. Daarnaast werd er beperkt gecommuniceerd op socials en was er geen herkenbare boodschap om mee te communiceren.  
Aanpak Er werd een strategie geformuleerd om de basis op orde te brengen. Vervolgens werden er aanpassingen gemaakt om de website te optimaliseren. Er werd een communicatieconcept opgesteld met één duidelijke boodschap voor de social mediakanalen.

 

 
Resultaat

Het resultaat is een beter ingerichte webshop met een makkelijker verkoopproces voor de klant. Daarnaast hebben de inspanningen op advertising gebied geleid tot bijna 13 miljoen vertoningen met een gemiddelde CTR van 4,6%.

 
Klaar voor het griepseizoen

Het project.

Sambucol is een merk voor voedingssuplementen ter ondersteuning van de weerstand. Op het gebied van digital commerce waren er bij Sambucol veel verschillende vragen en behoeftes. Er was behoefte aan een helder doel voor de website, een meetplan om te meten wat er op de website gebeurt, een duidelijk herkenbare boodschap om mee te communiceren en een moeiteloos bestelproces. 

Daarnaast werd er beperkt online gecommuniceerd op de social kanalen. Om effectief te communiceren tijdens het griepseizoen was het doel om in iedere fase van de klantreis aanwezig te zijn voor de doelgroep. Om dit doel te bereiken moest er een eenduidige en aantrekkelijke boodschap worden bedacht. Deze boodschap moest gecommuniceerd worden via verschillende kanalen.

De uitdagingen.

  • Moeiteloos bestelproces realiseren
  • Website logischer indelen
  • SEO optimaliseren
  • Beperkte communicatie op de socials
  • Een eenduidige boodschap voor de te gebruiken kanalen
  • Content kalender opstellen

Het resultaat.

De productpagina's zijn in samenwerking met de online marketeer van Sambucol beter opgemaakt op basis van CRO advies. Op deze manier werd het verkoopproces makkelijker gemaakt voor de klant. De hompage werd overzichtelijker en aantrekkelijker door het aantal elementen te beperken en eenduidiger vorm te geven. Met als resultaat een beter ingerichte webshop die het kopen van de producten aantrekkelijker en makkelijker maakt.

De inspanningen op advertising gebied hebben geleid tot bijna 13 miljoen vertoningen met een gemiddelde CTR van 4,6%. Dit gemiddelde is hoog en het lijkt er dus op dat de doelgroep het communicatieconcept kon waarderen. Daarnaast zijn we begonnen met het promoten van de creative posts. Dit heeft geleid tot veel betrokkenheid op deze posts en een groot bereik onder de doelgroep. Dit resulteerde in een verdubbeling van de pagina vind-ik-leuks.

271.829 unieke personen bereikt
4.653 likes op de Facebook campagne
954 reacties op de Facebook campagne

Ander werk.

Meer werk

Hulp nodig met jouw volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad.
Contact opnemen