DPG Media zet digitale marketing stappen.
Het project.
DPG Media heeft de afgelopen periode geïnvesteerd in het e-commerce team en heeft de ambitie om met dit team de ontwikkeling van digital marketing te versnellen. Hiervoor is inzicht nodig in de belangrijkste pijnpunten, maar ook de belangrijkste kansen! Daarnaast was er behoefte binnen DPG Media aan praktische handvatten om de juiste stappen in de juiste volgorde te zetten.
Onze experts gingen aan de slag met het maken van een roadmap waarmee DPG Media kan groeien in hun digitale volwassenheid. Volgens ons Digital Marketing Maturity Model hebben we de volgende stappen gezet.
Door middel van interviews, het doornemen van documentatie en dashboarding en het bijwonen van marketing meetings brachten we de huidige digitale volwassenheid in kaart. We scoorden de huidige volwassenheid op de zes pijlers van digitale marketing: team, organisatie & proces, marketing tooling, budget & KPI’s, data & klantinzicht en merk.
Per pijler ontwikkelden we een adviesplan over hoe de volgende stap te zetten. Aan de hand van de impact en haalbaarheid van deze adviezen is een roadmap voor een e-mail en datastrategie opgesteld.
De uitdagingen.
- Onduidelijkheid over welke volgende stappen in digitale marketing DPG Media kon zetten
- Onvoldoende inzicht in de klantreis
- Niet voldoende ervaring om de juiste e-mailmarketing focus te bepalen
- Geen gebruik van data en personalisatie in e-mails
- Weinig kennis en ervaring binnen e-commerce op het gebied van data
- Onduidelijkheid over hoe data kan bijdragen aan de e-commerce jaarplannen
Het resultaat.
De analyse voor e-mail en data heeft inzicht gegeven in team, processen, werkwijze, de huidige kanaal volwassenheid en benodigde stappen om de groei te versnellen.
Het resultaat is een concreet stappenplan voor zowel e-mail als data waarmee DPG Media direct aan de slag kon. De vervolgstap is realisatie van de roadmaps waarbij de expertise van De Nieuwe Zaak gewenst is ter ondersteuning van de marketeers van DPG Media.
Op deze manier zorgen we samen met de owner van de data roadmap binnen DPG commerce ervoor dat er binnen de mogelijkheden van DPG media optimaal wordt bijdragen aan de doelstellingen van de afdeling e-commerce.
Een belangrijke reden voor DPG Media om voor De Nieuwe Zaak te kiezen was de pragmatische, hands-on aanpak. Daarnaast heeft de multidisciplinaire samenwerking tussen de marketingstrateeg, e-mail marketeer, data consultant en de marketeers van DPG Media een belangrijke bijdrage aan het succes geleverd.
De Nieuwe Zaak helpt ons als strategisch partner om met hun expertise in dit domein deze ideeën op waarde te schatten en te prioriteren, zodat we hier stap voor stap mee aan de slag kunnen. Hierdoor krijgen we meer grip op de groei in volwassenheid van onze organisatie en komen we merkbaar vooruit.”
Ander werk.
Heutink heeft De Nieuwe Zaak gevraagd om een uniek, digitaal platform te ontwikkelen die voorziet in de informatie- en hulpbehoefte naar schoolspullen voor thuis.
Meer over dit werkHet gebruik van data is door de hele organisatie heen in kaart gebracht. De Nieuwe Zaak heeft Wildkamp geholpen om meer een datagedreven organisatie te zijn.
Het grote voordeel van online campagnes is de meetbaarheid van de resultaten. Hierdoor kan CliniClowns hun doelgroep nog beter van dienst zijn.
Lees in deze case hoe De Nieuwe Zaak de nieuwe huisstijl van GARCIA heeft doorvertaald naar een converterende en visueel aantrekkelijke webshop.
Meer over dit werk