Digital Out Of Home zorgt voor impact in Bouwmaat campagne
Extra impact en zichtbaarheid creëren tijdens de Bouwmaat Gereedschapsweken
Dynamische creaties via DOOH en display in te zetten in de buurt van Bouwmaat locaties
Maximaal bereik en hogere effectiviteit en herkenning tijdens de campagneweken
Het project.
Tijdens de jaarlijkse Gereedschapsweken heeft Bouwmaat vier weken lang de beste en scherpste acties op geselecteerde A-merken in de categorie elektrisch handgereedschap. Naast de ‘traditionele kanalen’ als display, social, shopping, search, e-mail, instore communicatie en actiekranten was er behoefte om extra impact te maken en zichtbaarder te zijn onder de doelgroepen.
De uitdagingen.
- De juiste doelgroep zien te bereiken
- Impact en zichtbaarheid maximaliseren
- Inzicht tussen verschillende kanalen creëren
Het resultaat.
Naast de eerder genoemde performance kanalen hebben we tijdens de campagne extra impact gemaakt door de inzet van programmatic advertising rondom de vestigingen van Bouwmaat. In een straal van maximaal 10 kilometer rondom de vestigingen (we zien dat veel klanten in deze straal in de vestiging komen) kochten we bij in- en uitvalswegen snelwegmasten, roadside en tankstation Digital Out Of Home schermen in.
Op deze schermen toonden we dynamische uitingen op basis van een aantal factoren: tijdstip, productaanbod, herkenning van de doelgroep en afstand naar de vestiging. Zo werd op basis van locatie getoond hoe ver de afstand was naar de dichtstbijzijnde vestiging en we toonden wisselende productaanbiedingen tijdens de actieperiode. Maar we gingen verder.
Bij tankstations herkenden we via RDW data (kenteken scan) bestelbusjes met de aanname dat dit een klusser of aannemer zou kunnen zijn.
Deze kreeg vervolgens tijdens het tanken de actie uiting te zien. En als laatste zetten we de laatste twee dagen aftel banners in om urgentie te creëren onder de doelgroep.
Door deze verschillende mogelijkheden konden we de juiste doelgroep op de juiste locatie, op het juiste moment met de juiste boodschap bereiken. Via programmatic advertising hebben we in de ZIEN fase 325% meer vertoningen gerealiseerd dan de prognose dankzij een lagere CPM, ondanks de drukke en dure periode van Black Friday en de Tweede Kamer verkiezingen.
Als laatste hebben we via multi-touch attributie inzichtelijk gemaakt wat de bijdrage van een display-uiting aan de omzet is geweest. In 30% van de doorgemeten aankopen, bleek er een video of display-uiting aan te pas te komen om een verkoop te realiseren.
RDW kenteken scan
Herkenning van kentekens via RDW is volledig geanonimiseerd. Zo kun je wel zien welk type auto het is, maar niet van wie. Zo konden we onderscheid maken tussen zakelijke busjes en personenauto’s, waardoor de advertenties alleen aan de doelgroep werden getoond.
Dit is een mooi voorbeeld van hoe data bijdraagt aan het nog beter bereiken van de doelgroep, zonder privacygevoelige informatie te gebruiken.
"Samen met DNZ een goed doordachte omnichannel campagne die aansloot bij onze wens om meer lokaal te communiceren en traffic te realiseren. Dankzij de overkoepelende totaalaanpak hebben we dit crossmediaal aan kunnen pakken om full funnel aanwezig te kunnen zijn bij de klant."
Ander werk.
We ontwikkelden een nieuwe webshop op het BigCommerce Platform. Met unieke features zoals een kleurkiezer en volop integraties.
Read More