Creatieve wervingscampagne voor 247TailorSteel.
Voor de eerste keer zonder uitzendbureau nieuwe vakantiewerkers werven.
Met creatieve social campagnes op Snapchat en TikTok regionaal vakantiewerkers werven.
57 sollicitanten in een maand, waarvan 17 nieuwe medewerkers zijn aangenomen.
Het project.
247TailorSteel levert al ruim 15 jaar op maat gesneden metalen platen, buizen en kantdelen. In de vakantieperiode is er altijd behoefte aan vakantiekrachten. Voorheen werden deze krachten via een uitzendbureau gewerfd. Maar, dit jaar wilde 247TailorSteel het anders aanpakken: op eigen kracht.
Allereerst heeft De Nieuwe Zaak onderzoek gedaan naar de doelgroep en welke digitale kanalen deze doelgroep aanwezig is. Daaruit kwam dat Snapchat en TikTok het beste aansluit op de mogelijke groep vakantiekrachten: jongeren van 18 tot 25 jaar in de provincie Gelderland, rondom de plaats Varsseveld.
Daarnaast groeit het gebruik van Snapchat en TikTok fors in deze doelgroep, namelijk met 21% en 34%.
Tijd om aan de slag te gaan! Pixels en tracking instellen op beide kanalen om te meten en optimaliseren. De advertentie is een video layout die alle informatie geeft over de vacature. Onze experts hebben een video script geschreven die geoptimaliseerd is voor Snapchat en TikTok. Hierna is de video geëdit uit bestaand beeldmateriaal.
Op TikTok hebben we de locatie Varsseveld in de advertentiekop en in de eerste drie seconden van de video verwerkt zodat de TikTok-engine dit herkent en hierop gaat sturen.
De uitdagingen.
- Van bestaande content video's maken die passen bij de kanalen
- Nieuw vraagstuk met ambitieuze doelstelling
- Op korte termijn nieuwe vakantiewerkers werven
- Op korte termijn relevante en authentieke content produceren
- Een social advertising account zonder basisimplementatie
- Direct resultaat halen uit nieuwe kanalen voor werving
Het resultaat.
We hebben een creatieve, authentieke social media campagne opgezet die voor 426.520 totale impressies. Dit heeft uiteindelijk voor 57 sollicitanten gezorgd, waarvan er 17 zijn aangenomen. En ook belangrijk: de campagne heeft ontzettend veel awareness gecreëerd voor 247TailorSteel als werkgever.
Van deze 57 sollicitanten mochten er uiteindelijk 31 op gesprek komen en zijn er 17 sollicitanten aangenomen als vakantiekracht.
We konden de campagne zelfs voor de einddatum stopzetten, omdat het doel ontzettend snel was behaald. Daar zijn we trots op!
"Voor het werven van vakantiewerkers wilden we een Tiktok en Snapchat-campagne opzetten. Voor ons nieuwe mediakanalen. DNZ heeft ons geholpen om hiervoor advertentieaccounts op te zetten en een campagne in te richten. Met een tweewekelijkse meeting werden we goed op de hoogte gehouden van de resultaten en bespraken we mogelijke optimalisaties. Met als resultaat voldoende nieuwe vakantiewerkers voor de zomer van 2023."