Meer activaties voor
F-Secure met unieke online campagnes.
Op basis van marktdata en -onderzoek zijn twee doelgroepen bepaald. De klantreis en content behoefte is in kaart gebracht. Hier is een activatieconcept voor bedacht en uitgewerkt.
Een krachtige digitale marketing campagne waarbij een hoge relevantie en conversie is behaald. Dit door segmentatie in doelgroep, stevige content en gebruik van slimme data.
Het project.
De Nederlandse consument is 24/7 online. Dit brengt de consument vele voordelen, zoals entertainment of gemak. Maar consumenten zijn niet altijd veilig online, zo weet F-Secure. Veel consumenten laten het namelijk na om hun apparaten te beveiligen tegen virussen, malware of hackers. En dit is nodig om de kans op cyberaanvallen en/of misbruik van persoonlijke gegevens te verkleinen.
Veilig online
Wat veel Nederlandse consumenten niet weten, is dat de beveiligingssoftware van F-Secure via internet- en telefoonproviders zoals Ziggo, KPN & XS4ALL gratis beschikbaar is. Daarnaast ziet F-Secure dat veel consumenten nog niet of onvoldoende bewust zijn van de online gevaren. Aan F-Secure de taak om de doelgroep hierop te wijzen en in beweging te krijgen zodat de consument veilig online is, overal en altijd! Maar, hoe krijg je deze boodschap effectief bij de doelgroep?
De juiste focus
Op basis van marktdata en -onderzoek zijn de twee focusdoelgroepen in deze campagne bepaald: gezinnen en ouderen. Diens klantreis en contentbehoeften zijn in kaart gebracht om de hoofdboodschap door te vertalen in krachtige content.
Hoe kan F-Secure consumenten bewust maken van de online gevaren en zorgen dat ze zich beveiligen door de gratis beveiligingssoftware te installeren? Met een activatiecampagne!
Een combinatie van high-impact bannering, een krachtige social campagne en online PR genereerde bewustwording voor de online gevaren. Het activatie mechanisme is gestimuleerd door een combinatie van e-mail, search en retargeting. Om de consument eenvoudig de software te laten activeren van zijn of haar internet service provider is een landingspagina ontwikkeld.
De uitdagingen.
- Wat zijn de focusdoegroepen?
- Hoe ziet de customer journey eruit?
- Welke kanalen moet ik inzetten?
- Wat zijn contentbehoeften?
- Welke upper funnel campagnes moeten ingezet worden?
- Hoe krijg je de boodschap effectief bij de doelgroep?
De cijfers.
Het resultaat.
Het resultaat is een krachtige digitale marketing campagne waarbij een hoge relevantie en conversie is behaald door een combinatie van segmentatie in doelgroep en communicatieboodschap en het gebruik van slimme data.
Dit alles heeft geresulteerd in vele activaties van de beveiligingssoftware van F-Secure via Ziggo, KPN & XS4ALL. Hierbij is een uplift gegenereerd t.o.v. de reguliere onderstroom in activaties in die periode van 34%. En dat in slechts vier maanden tijd!
Ander werk.
Hoe De Nieuwe Zaak een nieuwe responsive website én shop ontwikkelde voor Mepal en dit doorvertaalde naar een goedlopende campagne met augmented reality lees je hier!
Meer over dit werkExpresso heeft haar e-mailbase flink laten groeien met loyale nieuwe klanten en biedt relevantere content aan haar huidige klanten door personalisatie.
Meer over dit werkHoe we een effectieve rich media en advergame campagne voor Bouwmaat ontwikkeld hebben, mét succes!
Meer over dit werkHet grote voordeel van online campagnes is de meetbaarheid van de resultaten. Hierdoor kan CliniClowns hun doelgroep nog beter van dienst zijn.