Nieuwe collega's werven met recruitment marketing.
Met Digitale Recruitment Marketing werf je talentvolle kandidaten voor je vacatures en werk je tegelijkertijd aan een sterk werkgeversmerk. Op basis van een business case en met een team van specialisten identificeer je nieuwe collega’s en verleid je ze om te solliciteren.
Om nieuwe collega’s te werven moet je relevant zijn voor verschillende doelgroepen in verschillende fases van de recruitment journey. Investeren in digitale kanalen zoals LinkedIn is uitermate geschikt voor ervaren personeel en zeker voor studenten en young professionals. Ben je met de juiste content aanwezig op iedere fase van de recruitment journey, dan verover je het hart van je potentiële nieuwe collega's! De fases van de recruitment journey zijn:
Aantrekken (Zien-fase)
Het wekken van de belangstelling van de juiste kandidaten voor je organisatie en vacatures; aantrekken van nieuwe (website)bezoekers.
Verleiden (Wensen en Denken-fase)
Het inspireren en informeren van de juiste personen met relevante content om vertrouwen op te bouwen om te solliciteren. Laat zien welke vaardigheden jij kan bij brengen als werkgever tijdens de ontwikkeling van je nieuwe werknemers.
Binden (Doen en Ervaren-fase)
Het omzetten van sollicitanten naar nieuwe collega’s en het vasthouden van geïnteresseerden in jouw werkgeversmerk.
Op naar nieuw talent.
Recruitment marketing omvat meer dan twee begrippen. Om de juiste candidate experience te creëren is het belangrijk om in eerste instantie je employer branding op orde te hebben. Ontdek waar jij als werkgever uniek in bent en laat dit zien in de functieomschrijving door wat de baan voor een kandidaat te bieden heeft. Sta op events om de employer branding van jouw business beter te maken.
Door op de juiste fase met de juiste content aanwezig te zijn, van digitale advertenties op verschillende kanalen tot hoe je vacaturepagina in elkaar zit, onderscheid jij je van de concurrentie en zal de werving van nieuw talent steeds beter verlopen!
Onze experts pakken recruitment marketing multidisciplinair aan, om zo iedere fase van de recruitment journey het best te benutten. We nemen het heft in handen en onderzoeken de beste strategie voor jouw organisatie. Tijd om jouw ideale kandidaten aan te trekken!
Disciplines die we hiervoor met regie inzetten zijn onder andere SEO, Digital Advertising, Content Marketing, Design, CRO en User Experience, Social Media Marketing, Data & Web Analytics en E-mail Marketing.
Zo haal je meer gekwalificeerde kandidaten uit jouw wervingsbudget!
Waarom Recruitment Marketing van De Nieuwe Zaak?
Welke arbeidsmarktcommunicatie uitdagingen heb jij?
- Hoeveel sollicitanten kan ik uit de markt halen voor mijn budget?
- Hoe kan ik mijn doelgroep bereiken en verleiden om te solliciteren?
- Hoe word ik onderscheidender en aantrekkelijker als werkgever?
- Welke vacatureteksten werken het beste in de zoekresultaten van Google?
- Hoe zet ik een aantrekkelijk beeld van de organisatie neer op social media?
- Hoe ben ik concurrenten te slim af in de strijd om goed personeel?
- Hoe maak ik een aantrekkelijke campagne?
- Hoe optimaliseer ik mijn werken bij-website?
- Hoe zorg ik ervoor dat meer potentiële nieuwe medewerkers het sollicitatieformulier invullen?
- Welke informatie zoeken sollicitanten op onze website?
Kan ik wel concurreren met de grote online adverteerders?
In mijn branche kan ik met mijn budget niet concurreren met de top drie grote adverteerders op Google, LinkedIn of Indeed. Hoe zorg ik ervoor dat ik niet honderd procent afhankelijk ben van advertising spend? Een slimme digitale strategie en inzet van middelen is dan een vereiste. Wil je eens sparren met een digitale strateeg over recruitment marketing? Plan dan hier een afspraak in.
Wat gaat De Nieuwe Zaak doen?
Om succesvol met recruitment marketing te zijn, nemen we samen met de klant de volgende drie stappen:
Multidisciplinair
recruitment marketing werk.
Voor ICT'ergezocht maakte DNZ rich media display banners waarbij met een grijper een geschikte kandidaat kon worden geselecteerd. Dit resulteerde in meer zichtbaarheid en interactie rondom het werkgeversmerk.