Personalisatie en leadgeneratie campagnes voor Expresso | De Nieuwe Zaak brengt je digitaal verder

Personalisatie en leadgeneratie campagnes voor Expresso.

Uitdaging

De grote uitdaging is het laten groeien van de e-mail klantenbase van Expresso met nieuwe loyale abonnees en daarnaast steeds relevanter te zijn voor de bestaande abonnees.

 
Aanpak Er is een leadgeneratie campagne opgezet, op basis van intentie. Ook is personalisatie ingezet door dynamische content toe te voegen aan de mailings, gevuld op basis van klikgedrag. 

 

 
Resultaat

De database is flink gegroeid tegen een lage cost-per-lead. Onder de huidige base is een forse toename in clicks te zien door de inzet van personalisatie. Gebruikersdata is op dagelijkse basis geïmplementeerd.

 
Deze campagne leidt tot champagne

Het project.

Om de huidige nieuwsbrieflezers van Expresso beter te kunnen voorzien in hun wensen en behoeftes is de content in de nieuwsbrieven aangepast. Dit is gedaan door dynamische content (ook wel 'wisselende content') toe te voegen aan de nieuwsbrieven. Deze dynamische content is gevuld op basis van klikgedrag en wordt gekoppeld aan het klantprofiel. Op basis daarvan krijgt de klant producten in de mail die relevant voor haar zijn.

Ook was de wens om de huidige base te laten groeien met nieuwe loyale abonnees. Hiervoor is een leadgeneratie campagne opgezet, gekoppeld aan de sale periode, met een extra incentive van 10%. De campagne is getarget op de doelgroepen die in de afgelopen periode een bepaalde intentie hebben afgegeven, zoals page likers en websitebezoekers. Nieuwe klanten worden makkelijk opgevolgd vanuit Deployteq, op basis van hun gedrag.

De uitdagingen.

  • Stagnerende groei in e-mail database
  • Gebrek aan systeem om nieuwe klanten geautomatiseerd op te volgen
  • Standaard welkomstcampagne sloot niet meer aan
  • De open rate van e-mails liep terug
  • E-mails werden niet altijd als relevant ervaren
  • Expresso wilde graag stappen zetten in personalisatie,
    maar wist niet waar te beginnen

Het resultaat.

Gebruikersdata is geïmplementeerd in het e-mail software pakket Deployteq en gekoppeld aan klantprofielen. Hierdoor kan Expresso veel relevanter communiceren met haar klanten en doelgroep. We zien een significante toename in clicks op de geselecteerde producten, namelijk een toename van 720% (!) ten opzichte van een controle variant met standaard producten.

Met de leadgeneratie campagne hebben we daarnaast binnen drie werkdagen ruim 500 leads weten te genereren tegen een gemiddeld bedrag per lead (CPL) van €0,75. Dit terwijl een e-mailadres gemiddels €20 waard is! Met deze campagne zijn ruim 21.500 personen bereikt, met een conversie percentage van 2,5%.

 

500 leads
€0,75 CPL
21.500 uniek bereik

Ander werk.

Meer werk

Hulp nodig met jouw volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad.
Contact opnemen